اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران با بیان اینکه شب گذشته همزمان با آتش سوزی گسترده در پارک گلستان متخلفان شکار و صید تعداد زیادی از حیات وحش این پارک ملی را شکار کرده اند گفت: احتمال اینکه آتش سوزی عمدی توسط این افراد برای سرگرم کردن محیط بانان رخ داده باشد زیاد است.
 
کیوان هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ساعت 1.5 نیمه شب گذشته هنگامی که تمام محیط بانان پارک به منطقه آتش سوزی اعزام شده و سرگرم خاموش کردن آتش بودند شکارچیان متخلف وارد پارک شده و تعداد زیادی از حیات وحش را شکار کردند.

به گفته وی، این شکار چیان که از اهالی روستا های اطراف پارک ملی گلستان هستند از متخلفان سابقه دار بوده که بالغ بر 10 پرونده شکار غیر مجاز در پارک گلستان دارند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران اظهار داشت: شب گذشته در منزل یکی از این شکارچیان لاشه دو مرال، یک شوکا ، یک میش و یک بره میش کشف شد.

هوشمند تصریح کرد: با توجه به سابقه دار بودن متخلفان و حضور همزمان آنها با آتش سوزی در منطقه برای شکار غیر مجاز در غیاب محیط بانان احتمال دارد این افراد که از ساکنان روستا های اطراف پارک ملی گلستان هستند عمدا اقدام به آتش سوزی می کنند تا با سو استفاده از فرصت اعزام محیط بانان برای اطفا حریق حیات وحش این منطقه را قتل عام کنند.

وی افزود: در آتش سوزی اخیر که در حال حاضر به طور کامل به جز چند لکه کوچک اطفا شده مساحتی بالغ بر 400 هکتار از پارک ملی گلستان کاملا خاکستر شد که در مقایسه با آتش سوزی های هفته گذشته پارک ملی گلستان که  حدود 1 هکتار و 10 هکتار  براورد شد بسیار گسترده تر بود.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۴/۱۸

مطالب مرتیط :

45 مورد آتش سوزی جنگل در مراتع فارس طی سه ماه گذشته

سازمان جنگل‌ها ۱۷۰ هزار پرونده در دست رسیدگی دارد

قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درخت

 آسیب زدن به جنگلها و مراتع حرام است

آجیل کاج سبز

وضعیت جنگلهای زاگرس از دریاچه ارومیه بدتر است

درختان بلوط قربانی گرد و غبار/ جنگلهای ایلام در معرض خشکیدگی قرار دارند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:پارک ملی گلستان - آتش سوزی عمدی - شکار غیر مجاز - محیط بانان - متخلفان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.